Sfânta Xenia cea nebună pentru Hristos din Sankt Petersburg, Rusia (24 ianuarie)

(Sursă: http://www.flickr.com/photos/amargitich/4997438536/sizes/l/in/photostream/)

Aceasta a trăit în veacul al XVIII-lea, în vremea domniei împărăteselor Elisabeta şi Ecaterina a II-a, şi şi-a petrecut cea mai mare parte a vieţii sale în Petersburg.

Xenia Grigorievna Petrovna a fost soţia unui ofiţer de armată, Andrei Feodorovici Petrov. Rămânând văduvă la 26 de ani, sfânta Xenia părăsi cele lumeşti şi ridică greaua cruce a nebuniei pentru Hristos.

La început, îmbrăcă hainele soţului său cerând să fie numită Andrei Feodorovici şi spunând oamenilor că ea a murit, şi nu soţul ei. Aceasta era adevărat, căci sfânta Xenia părăsise viaţa sa dinainte, îmbrăţişând petrecerea închinată Domnului în smerenie, sub haina părutei nebunii. Când dărui altora casa şi toată agoniseala, rudeniile sale se plânseră autorităţilor. Însă, după ce vorbiră cu dânsa, autorităţile se încredinţară că mintea sa era întreagă şi avea dreptul să dăruiască bunurile sale după socoteala sa.

În scurt timp, nemailăsând nimic pentru sine, sfânta începu a umbla prin zona săracă a Petersburgului, nemaiavând nici unde să îşi plece capul. Nevoind să primească ajutor de la rudeniile sale, era fericită să fie slobodă de orice legătură cu lumea.

După o vreme, sfânta Xenia părăsi Petersburgul pentru 8 ani. Se pare că merse în pelerinaj la locurile sfinte şi în întreaga Rusie. Întorcându-se în cele din urmă la Petersburg, unii oameni o batjocoreau şi o ocărau pentru purtarea sa neobişnuită. Aceasta însă îşi urma calea sa neabătut. Dacă primea bani, nu lua decât monedele mici pe care, apoi, le dădea săracilor. Nopţile şi pe letrecea în rugăciune, priveghind, pe un câmp din apropierea oraşului.

Degrab, virtutea şi darurile sale începură a se face cunoscute. Sfânta prevesti întâmplări viitoare unora dintre locuitorii Petersburgului şi chiar familiei ţarului. Împotriva voinţei ei, sfânta începu să fie socotită ca fiind bine plăcută lui Dumnezeu, creştinii primind ca o mare binecuvântare intrarea ei în casele lor.

Sfânta Xenia trăi vreme de 45 de ani  după plecarea la cele veşnice a soţului său, plecând la Domnul la 71 de ani.

După fericita sa adormire, petrecută în anul 1803, fu înmormântată în cimitirul din Smolensk. De atunci mormântul său se arătă izvor îmbelşugat de tămăduiri şi mângâiere dăruite tuturor fără oprire.

+ * + * +

Iubind sărăcia lui Hristos, acum te îndulcești de ospățul cel veșnic; cu nebunia cea părută ai rușinat nebunia acestei lumi, prin smerenia Crucii ai primit puterea lui Dumnezeu. Pentru aceasta, dobândind darul ajutorării prin minuni, Fericită Xenia, roagă pe Hristos Dumnezeu să ne izbăvească prin pocăinţă de tot răul. (Troparul Sfintei)

+ * + * +

Viaţa Sfintei Xenia (audio)

 Troparul Sfintei Xenia (video, română)

Troparul si condacul (video, rusă)

Acatistul Sfintei Xenia (text)

+ * + * +

 Viaţa şi minuni ale Sfintei Xenia pot fi aflate în

+ * + * +

(Sursă: http://www.idrp.ru/buy/content/products/3139/img/kseniya800.jpg)

(Sursă: http://days.pravoslavie.ru/Images/im3321.jpg)

Sf. Xenia şi Sf. Cuv. Serafim de Sarov (clic aici, pomenit la 2 ianuarie şi 19 iulie), dimpreună cu icoana Maicii Domnului Umilenie (a Sf. Serafim de Sarov)

(Sursă: http://www.icon-art.ru/icons/info/759/Ikona_Presvjatojj_Bogorodicy_Umilenie._Svjataja_Ksenija_Peterbur.html)

(Sursă: http://www.ikona-kiot.ru/wp-content/uploads/ksenia-peterburgskaya-5.jpg)

(Sursă: http://www.ikona-kiot.ru/wp-content/uploads/ksenia-peterburgskaya-7.jpg)

(Sursă: http://www.ikona-kiot.ru/wp-content/uploads/ksenia-peterburgskaya-6.jpg)

+ * + * +

Capela din cimitirul Smolensk unde se află cinstitele moaşte ale Sfintei Xenia

(Sursă: http://palmernw.ru/ksenia/ksenia.html)

The URI to TrackBack this entry is: https://sfintisiicoane.wordpress.com/2011/01/20/sfant-xenia-cea-nebuna-pentru-hristos-din-sankt-petersburg-rusia24-ianuarie/trackback/

RSS feed for comments on this post.

5 comentariiLasă un comentariu

  1. buna ziua tuturor,sarut mana parinte eu sunt florentina valentina si am varsta de 21 de ani eu sunt foarte grav bolnava de 11 ani de zile ma lupt cu o boala cumplita de grea ,,cancer,,eu am o tumora cerebrala ,pe chiasa optica,tumora mi sa depistat la varsta de 10 ani si de atunci eu am facut citostatice luna de luna pana in prezent…sarbatoarea sfintei mari pe mine ma prins in spital am fost operata la urgenta de 2 ori mi se infundase drenul care il am din cap pana in vezica urinara,medicul neurochirurg ma operat sami poata desfunsa drenajul,pe patul de spital pot sa va spun ca am fost fericita am primit in dar un cadou minunat o superba carte,,viata si minunile sfintei xenia de la sankt-petersburg,,nerabdatoare mam pus pe citit sa vad despre ce este vorba in aceea carte(eu vad decat cu un singur ochii)citind eu pagina cu pagina o dragoste puternica am simtit pentru sfanta xenia,ochisorul, imi obosise dar nu ma lasam si citeam incontinoare viata pe care a duso sfanta xenia si minunile pe care lea facut si inca le mai face…imi doresc din tot sufletul sa pot trimite si eu o scrisoare pentru slujba de pomenire a sfintei xenia,so rog pe sfanta xenia sa faca o minune si cu mine sa ma scape de boala pe care o am sai dea sanatate mamei mele sarmana cai tare bolnavioara si ea,si sa aibe sfanta xenia grija de fratiorul meu sal aduca pe drumul cel bun,sai lumineze mintea si sai dea multa sanatate,sai lumineze mintea si lu tata sa nu mai fie om rau ma rog sfintei xenia sa aiba grija de familia mea ma rog din tot sufletul sa faca o minune si cu mine poate bunul dumnezeu si sfanta xenia imi vor indeplini dorinta sa pot ajunge la mormantul sfintei xenia,sau daca nu se poate asa ceva va rog din suflet pe dumneavoastra parinte sami dati adresa unde pot trimite si eu scrisoarea la mormantul sfintei xenia
    http://www.ajutatiopeflorentina.blogspot.com
    aici puteti citi toata povestea mea de viata toate bolile pe care le am
    sarut mana parinte astept mesajul dvs
    dimacamelia2006@yahoo.com

    • Slujba de pomenire la mormantul Sf. Xenia se poate comanda scriind o scrisoare cu numele persoanelor ce urmeaza sa fie pomenite, fiind atasata chitanta de transfer banesc (cat vrea fiecare), pe adresa si pe numele persoanei mentionate mai jos :

      РОССИЙСКАЯ ФЕДЕРАЦИЯ
      199048
      г. Санкт-Петербург
      ул. Камская, 24
      Церковь Смоленской иконы Божией Матери
      прот. Виктору Московскому

      sau

      Viktor Moskovskij
      the Church of “Smolenskoj ikony Bozhiej Materi”
      Kamskaja Street 24
      Sankt Petersburg
      RUSSIAN FEDERATION

      Mentionez ca aceasta este adresa bisericii in cinstea “Icoanei Maicii Domnului din Smolensk” din Cimitirul Smolensk, acolo unde se afla mormantul Fericitei Xenia.

      Este de preferat ca scrisoarea sa fie in limba rusa, dar cred ca se poate incerca si in engleza. Sfanta Xenia sa va calauzeasca viata dupa voia Domnului spre mantuire ! Doamne ajuta !

      (Sursă: http://fericitaxenia.blogspot.com/2010/01/slujba-de-pomenire-sfintei-xenia.html)

  2. […] Chipul Sfintei Xenia cea nebună pentru Hristos din Sankt Petersburg (24 ianuarie) View this document on Scribd […]

  3. Reblogged this on IN TACERE.

  4. Buna ziua, am promis Sf. Xenia ca voi face cunoscuta minunea daca ne va ajuta. Asadar vreau sa va spun ca eu si logodnicul meu cautam de mult locuri de munca deoarece ne doream foarte mult sa ne intemeiem o familie, amandoi am terminat facultatea si bineinteles ca nu ne-am gasit in domeniul, oricum nu mai cautam sa ne angajam in domeniul in care ne specializasem pentru ca nimeni nu mai angajeaza tineri fara experienta, dupa lungi cautari, esecuri, dezamagiri, depresii… am hotarat sa citim acatistul Sf Xenia timp de 40 de zile, eu in paralel citeam si acatistele Maicii Domnului, bineinteles ca nu s-au implinit cele 40 de zile ca ne-am angajat amandoi cam in aceeasi perioada. Maicuta Domnului si Sf Xenia ne auzise ruga si ne-a ajutat cand nici nu mai speram si vreau sa va spun ca de fiecare data cand mi-e frica de ceva sau am probleme ma rog lor si rugile mele niciodata nu au raman fara raspuns.Acum ma rog sa ne ajute sa ne casatorim si sa avem familia noastra si stiu ca ne va ajuta, asadar, rugati-va neincetat, aveti incredere ca Maica Domnului si Sf Xenia va va ajuta si am inteles ca lucrurile nu se intampla atunci cand vrem noi ci cand vrea Dumnezeu. Doamne ajuta!


Lasă un răspuns

